2015. január 11., vasárnap

Szöul -> Daegu

A minap Szöulban töltöttünk pár napot, de úgy különösebben nem terveztük meg a hazautat, mivel viszonylag sok vonat indul Daegu felé. Van, hogy KTX-ből (ami csak egy kicsit gyorsabb, mint az IC és a 300+ kilométert nagyjából 1 óra és 45 perc alatt teszi meg) 7-8 perc különbséggel indul vonat a két város között... Szóval túlságosan nem izgattuk magunkat. Aztán az utolsó estén telefonon ránéztem a jegyrendelés opcióra, és az utolsó vonatot kivéve mindegyik mellett piros volt a felirat. Amit persze elolvasni nem tudtam, mert koreaiul volt... De gondoltuk, hogy az csak nem lehet már, hogy egyetlen esti vonaton sincs hely. Szerencsére reggel eszünkbe jutott rendes gépen is megnézni. A terv az volt, hogy este olyan 9-10 felé indulunk haza. Nos, tervnek jó volt, de semmi több :) A legkésőbb induló vonat amire reggel még volt hely 16:30-kor ment... Ezt követően aznap még pontosan 39 vonat ment Daeguba, de már mindegyik megtelt mint a déli busz. Mire ezt elhittük, már a 16:30-as járaton sem volt szabad szék... Úgyhogy villámgyors mozdulatokkal befoglaltunk két helyet a 16:20-asra, ami miatt sajnos korán le kellett lépni, de legalább volt jegy. Vagyis úgy tűnt, mert azért a pályaudvaron is elszórakoztattak minket egy kicsit. Se a foglalási szám, se az útlevél alapján (ami eddig mindig működött) nem akarták kiadni a jegyeket. Mondták, hogy adjam oda azt a bankkártyát, amivel fizettem. Aha... mármint azt a virtuális netkártyát, ami igazából nem is létezik a maga fizikai valójában? Hát... ha azzal fizettem, akkor azt. Nyilván odaadtam :) Mondjuk én már rég otthagytam volna a kisasszonyt és álltam volna be egy másik sorba, de szerencsére a Melinda nem adja fel ilyen könnyen. Végül addig nyektettük, amíg a csaj kilökdösött valakit a hátsó irodából, aki kicsit jobban beszélt angolul (meg szerencsére azt is tudta, hogy hogy kell megkeresni egy jegyet a rendszerben). De a vicces az volt, hogy szó szerint úgy kellett kilökdösni, mert gondolom teljesen be volt tojva attól, hogy jajj, külföldiek :) Szegény olyan szemrehányóan és sértődötten nézett vissza a fal mögött röhögő kollégáira, mintha a Sziget nagyszínpadára dobták volna be egy nótára. De végül legyőzte a megilletődöttségét, úgyhogy lett jegyünk is és rendben haza is értünk végül. Összefoglalva: 326 km, 1 óra 45 perc, 186 km/h átlagsebesség, 16:20 és 23:00 óra között 40 vonat, ami átlagosan 12 percenkénti indulást jelent... Csak éppen hely nincs :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése