2014. április 10., csütörtök

Az ördög nem a részletekben rejlik

Legalábbis nagyon remélem, hogy itt nem. Tegnap elmentünk vásárolni pár apróságot... vízforralót, vasalót, rizsfőzőt. Célirányosan mentünk egy adott boltba, mert azt mondták, hogy ott érdemes. Ahogy beléptünk, azonnal a nyomunkba szegődött egy kedves eladó, de olyan szinten, hogy másfél méternél nagyobb távolságra sosem került tőlünk amíg az üzletben tartózkodtunk. Obama és a testőrei között sincs ilyen intim viszony... Szóval jött lelkesen. Hogy minek, azt nem tudni, mert közös nyelv hiányában segíteni persze a dobozok cipelésén kívül semmiben sem tudott. De legalább nevetett velünk a hülyeségeinken. És végül akkor mi alapján választottunk a csillió típus közül? Belőttünk egy kb árkategóriát és ezen belül a vízforralót találomra, a vasalót azért mert akciós volt, a rizsfőzőt pedig azért mert rózsaszín és cuki. Igen, az utóbbi nem az én döntésem volt, cserébe én vihettem végig a campuson :) De hasonlóan komoly volt a kiválasztási folyamat a bankkártyák esetében is. A kisasszony rámutatott egyre a sok közül és azt mondta, hogy ezt ajánlja. A Melinda meg bólogatott, majd 3 perc múlva ott volt előttünk az asztalon. Aztán kitaláltuk, hogy nekem is kellene. Ő meg rámutatott egy másikra, hogy legyen különböző, mert mindegyikkel más kedvezmények érhetők el, és szerinte ez lenne a legjobb. Oké. És már nyomta is a gép. Szóval van két bankkártyánk. A kondíciókról ugyanúgy fogalmunk sincs, mint arról, hogy melyikkel hol és milyen kedvezményeket kaphatunk. Lehet vele fizetni meg pénzt felvenni. Más ne érdekeljen :) De arról sem kellett sokat megtudnunk, hogy hány wattos a vízforraló, mennyi garancia van a vasalóra (bármire), vagy, hogy egy kicsit drágább rizsfőző vajon gyorsabban, jobb rizst készítene-e. Nem veszünk el a részletekben. És persze van akinek ez nem is fontos, de én nem tudom, hogy valaha képes lehetek-e megszokni mindezt. Mármint azt, hogy ha egy ismeretlen azt mondja nekem, hogy ez jó, ezt válaszd, akkor én azt minden további nélkül el is higgyem. Annak ellenére, hogy teszi ezt meggyőződéssel és a legjobb szándékkal. Mert egyrészt nem biztos, hogy jól gondolja, hogy nekem mi a legjobb, másrészt tudhatja rosszul is a dolgokat (lásd a telefon és a SIM kártya esetét). Otthon ez egyszerű... Kitalálom, hogy mit szeretnék, elcseszek egy csomó időt azzal, hogy minden szempontból körüljárom a kérdést, végül pedig az esetek nagy többségében a lehető legjobban választok. Hát itt megspórolnak nekem egy csomó időt :)

3 megjegyzés:

  1. Ugye nem akartok autót venni? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért, a megszerezhető információk alapján öt perc alatt simán dönthetnénk :) De jól látod, pontosan erről beszélek :)

      Törlés
  2. Ott azért szerintem több a jó szándék, mint itthon, szóval relax :D

    VálaszTörlés